VATAN FORUM

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
VATAN FORUM

Türkiyemiz ve Dinimiz üzerinde oynanan hain planı gazete kupürleriyle açıklıyoruz


    AKP'li vekil çocukları mısırı sevdi

    avatar
    istiklal
    Normal kullanici


    Mesaj Sayısı : 2
    Kayıt tarihi : 19/12/07

    AKP'li vekil çocukları mısırı sevdi Empty AKP'li vekil çocukları mısırı sevdi

    Mesaj tarafından istiklal Cuma 1 Şub. - 7:57

    AKP'li vekil çocukları mısırı sevdi

    AKP’li yöneticilerin oğulları mısır işini sevdi. Yeni moda ise bardakta mısır satışı...

    21 Ocak 2008 11:13

    Önce Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün oğlu Mehmet Emre Gül, bardakta mısır üreten Daily Fresh’ten bayilik alarak mısır işine girdi. Daha sonra Bayındırlık Bakanı Faruk Özak’ın oğlu Mehmet Akif Özak, aynı firmadan bayilik aldı. Ancak İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın oğulları bu piyasaya ’Marina Gold’ firmasından Türkiye haklarını satın alarak daha iddialı bir giriş yaptı.

    Bütün alışveriş merkezlerinde teker teker ’bardakta mısır’ standları açılımaya başladı. 30 milyon YTL’ye ulaşması beklenen pazara giren Bayındırlık Bakanı Faruk Özak’ın oğlu Mehmet Akif Özak, Nuri Cem Tokgöz adlı arkadaşıyla 2007 yılının Ağustos ayında Öztok Gıda İnşaat Ltd’i kurdu. Özak da aynı Mehmet Emre Gül gibi Daily Fresh’in bayiliğini aldı ve önce Atatürk Havalimanı’nda daha sonra Bakırköy Capacity’de bardakta mısır satmaya başladı.

    Mısırda rakipler

    Bardakta mısır işine giren sadece Abdullah Gül ile Faruk Özak’ın oğulları değil. Kadir Topbaş’ın oğulları da aynı sektöre yatırım yapan AKP’liler arasında yer aldı. Nio Dış Ticaret A.Ş’yi kuran Topbaş’ın oğulları Hüseyin Ersan Topbaş ve Mustafa Ömer Topbaş, bu alana çok daha büyük bir yatırımla girdi. Çünkü Topbaşlar Daily Fresh’in en büyük rakiplerinden biri olan Marine Gold firmasının Türkiye haklarını satın alarak piyasaya çok daha iddialı bir şekilde girdi.

    ’Corn in cup’ markasıyla piyasa çıkan Topbaş kardeşler, bu markanın standını kurma ve bayilik verme hakkını ellerinde bulunduruyor. Bir başka ifadeyle Topbaş’ın oğulları Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Bayındırlık Bakanı Faruk Özak’ın oğulları ile rakip oldu; bir tarafta ’Daily Fresh’ öbür tarafta ise ’Corn in cup’.

    İkisi de Malezya’dan

    Daily Fresh ve Marine Gold firmalarına bakıldığında ikisi de Malezya şirketi. Yani Malezya’daki rekabet şu anda Türkiye’ye taşınmış durumda. Abdullah Gül ve Faruk Özak’ın oğullarının bayilik aldığı Daily Fresh dünya üzerinde bin 200 noktada satılıyor. Endonezya, Singapur, Birleşik Arap Emirlikleri, Mısır, Kuveyt, Umman, Bahreyn, Katar, Yemen, Lübnan, Pakistan, Güney Afrika ve Hindistan faaliyet gösterdiği ülkeler.

    Topbaş’ın oğullarının Türkiye haklarını aldığı Marine Gold ise 1987 yılından bu yana Malezya’da taze mısır işini yapan bir firma. Yıllık 2 bin ton ortalama satış ile Malezya’nın lideri. Singapur, Hong Kong, Tayvan, Japonya, Tayland, Dubai ise Marine Gold firmasının dünyaya açıldığı kapılar.

    1 YTL’den daha aza mal edip, 3 YTL’ye satıyor

    Bardakta mısırın kâr marjının yüksek olduğunu anlatan Nio Dış Ticaret A.Ş’nin ortağı İrfan Meral şu bilgileri verdi:

    * Bardakta mısırın küçük boyu 3, orta boyu 4, büyük boyu ise 6 YTL’den satılıyor. Kâr marjı ise yüzde 150’lere çıkabiliyor.

    * Örneğin küçük bardağın bayiye 1 YTL’nin altına verildiği durumlar olabiliyor. Bu da bayilere çok cazip geliyor.

    * Malezya’da mısırdan yılda 4 defa hasat alınıyor. Hasatı yapılan mısır el değmeden toplanıyor, paketleniyor ve donduruluyor.

    * Daha sonra gemi yoluyla, 20 kiloluk paketler halinde -18 derecede Türkiye’ye geliyor.

    * Bu mısırlar bayilere gönderiliyor. Bayiye ise sacede haşlamak düşüyor.

    Simit Sarayı furyası mısırda yaşanıyor, ana bayiler ‘yer’ arayışında

    Corn in cup’ı Türkiye’ye getiren Nio Dış Ticaret A.Ş’nin ortağı İrfan Meral, ’bardakta mısır’ sektörünün Türkiye’de hızla geliştiğini ve Türkiye’nin bu tadı sevdiğini söyledi. Meral, İzmir’den Hatay’a, Diyarbakır’dan Antalya’ya kadar birçok yerden günde 30 kadar bayilik teklifleri aldıklarını, sadece büyük şehirlerde değil Anadolu’da da bardakta mısır satışların hızla arttığını söyledi. “Benim tahminlerime göre 2009 yılında bardakta mısır, 30 milyon YTL’lik bir pazar haline gelecek” diyen Meral şöyle devam etti:

    “Kısa süre önce simit sarayları furyası olmuştu. Şimdi bir benzeri bardakta mısırda yaşanıyor. Alışveriş merkezlerinde standlar açılıyor. Öyle ki şimdiye kadar bayiler alışveriş merkezleri ile anlaşıp ana bayiye gelirdi, şimdi ana bayiler de alışveriş merkezlerinden yer kapmaya çalışıyor.”

    Bardakta mısır Türkiye’ye MÜSİAD sayesinde geldi

    Pekİ Türkiye’ye taze mısırın kapısını nasıl açtı? Türkiye’ye ilk giren firma Daily Fresh oldu. İkinci iddialı giriş Marina Gold tarafından yapıldı. 20 Mart 2006 tarihinde MÜSİAD; Malezyalı işadamları heyetini Swissotel’de konuk etti. 36 Malezya firmasının katıldığı etkinlikle Marine Gold firması da yer aldı. Davetliler listesinin 15’inci sırasında yer alan Marine Gold, 20 Mart 2006 tarihindeki toplantılar sayesinde Kadir Topbaş’ın oğluyla tanıştı ve Türkiye’ye açılma fırsatı buldu.

    Vatan

    http://www.haber3.com/haber.php?haber_id=329231

      Forum Saati Paz 19 Mayıs - 22:10