VATAN FORUM

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
VATAN FORUM

Türkiyemiz ve Dinimiz üzerinde oynanan hain planı gazete kupürleriyle açıklıyoruz


5 posters

    Ülker'den dev adım

    avatar
    swords
    Normal kullanici


    Mesaj Sayısı : 3
    Kayıt tarihi : 21/12/07

    Ülker'den dev adım Empty Ülker'den dev adım

    Mesaj tarafından swords Paz 13 Ocak - 10:56

    Ülker'den dev adım

    Ülker Grubu, Türkiye'de pazarın %75'ine hakim olan Uno'yu satın aldı.

    08 Ocak 2008 08:53
    Ülker'den dev adım 138421
    Uno Türkiye ambalajlı ekmek pazarının yüzde 75'ine hakim..

    Ülker, çikolota devi Godiva'dan sonra şimdi de Türkiye ambalajlı ekmek pazarının yüzde 75'ine hakim olan Uno'nun yüzde 50'sini satın aldı.

    Ülker Bisküvi A.Ş'nin yüzde 10 iştiraki olan Fresh Cake Gıda A. Ş, UNO Ekmek ile Komşu Fırın şirketlerinin yüzde 50'şer oranındaki hisselerini satın aldı. Satın almada iki şirketin toplam değeri 75 milyon dolar üzerinden hesaplandı.

    Ülker'den yapılan açıklamada, 2006 yılını 7,5 milyar dolar ciro ile tamamlayan ve tüm Türkiye'de 23 bin 500 çalışanı bulunan Yıldız Holding şirketlerinden Ülker Bisküvi A.Ş'nin yüzde 10 iştiraki olan Fresh Cake Gıda A.Ş'nin, Unmaş Unlu Mamuller A.Ş (UNO Ekmek) ve Doruk Unlu Mamuller A.Ş (Komşu Fırın) şirketlerinin yüzde 50'şer oranındaki hisselerini satın aldığı kaydedildi.

    Satın alma işleminde her iki şirketin toplam değerinin 75 milyon dolar üzerinden hesaplandığı belirtilen açıklamada, “Bu alımda Uno markasının gücü, ambalajlı ekmek üretim ve dağıtım teşkilatının ve şirketin inovatif büyüme stratejisinin Ülker'in dağıtım ağı ve inovasyon anlayışı ile örtüşmesi önemli bir rol oynamıştır.” denildi.

    İkinci fabrika Ankara'da

    Uno, halen ambalajlı ekmek pazarının yüzde 75'ine hakim konumda bulunuyor ve 50'den fazla ilde dağıtım yapıyor. Şu anda Dudullu'da bir fabrikası bulunan Uno, 2008 yılı sonunda Ankara'daki fabrikasını da hizmete alacak.

    Yeni Şafak

    http://www.haber3.com/haber.php?haber_id=323688
    avatar
    AlpRNAlp
    Normal kullanici


    Mesaj Sayısı : 3
    Kayıt tarihi : 17/12/07

    Ülker'den dev adım Empty Ülker, UNO Ekmek'i satın aldı

    Mesaj tarafından AlpRNAlp Paz 13 Ocak - 11:02

    Ülker, UNO Ekmek'i satın aldı

    Ülker, UNO Ekmek'in yüzde 50'sini satın aldı.

    08 Ocak 2008 09:03

    Ülker Bisküvi Sanayi Ticaret A.Ş'nin yüzde 10 iştiraki olan Fresh Cake Gıda A.Ş, UNO Ekmek ile Komşu Fırın şirketlerinin yüzde 50'şer oranındaki hisselerini satın aldığını duyurdu.

    Satın almada iki şirketin toplam değeri 75 milyon dolar üzerinden hesaplandı.

    Ülker'den yapılan yazılı açıklamada, 2006 yılını 7,5 milyar dolar ciro ile tamamlayan ve tüm Türkiye'de 23 bin 500 çalışanı bulunan Yıldız Holding şirketlerinden Ülker Bisküvi Sanayi Ticaret A.Ş'nin yüzde 10 iştiraki olan Fresh Cake Gıda A.Ş'nin, Unmaş Unlu Mamuller Sanayi ve Ticaret A.Ş (UNO Ekmek) ve Doruk Unlu Mamuller Sanayi ve Perakende Hizmetler A.Ş (Komşu Fırın)şirketlerinin yüzde 50'şer oranındaki hisselerini satın aldığı kaydedildi.
    Satın alma işleminde her iki şirketin toplam değerinin 75 milyon dolar üzerinden hesaplandığı belirtilen açıklamada, şu bilgilere yer verildi:


    "Bu alımda Uno markasının gücü, ambalajlı ekmek üretim ve dağıtım teşkilatının ve şirketin inovatif büyüme stratejisinin Ülker'in dağıtımı ve inovasyon anlayışı ile örtüşmesi önemli bir rol oynamıştır.

    Uno, halen ambalajlı ekmek pazarının yüzde 75'ine hakim konumda bulunuyor olup 50'den fazla ilde dağıtım yapmaktadır. Şu anda Dudullu'da bir fabrikası bulunan Uno, 2008 yılı sonunda Ankara'daki fabrikasını da hizmete alacak.

    Halen 35 bin ton üretim kapasitesi olan Uno Ankara'daki fabrikası hizmete girdiği zaman üretimini 50 bin tona çıkaracak."

    Ülker, son olarak lüks çikolata devi Godiva'yı 850 milyon dolara satın almıştı. Toplam 80 ülkede 450 butik mağazası bulunan Godiva'nın cirosu yıllık 500 milyon dolar.

    http://www.haber3.com/haber.php?haber_id=323699
    avatar
    qafqassia
    Normal kullanici


    Mesaj Sayısı : 4
    Kayıt tarihi : 16/12/07

    Ülker'den dev adım Empty Ülker şimdi de çaycı oluyor

    Mesaj tarafından qafqassia Ptsi 14 Ocak - 8:37

    Ülker şimdi de çaycı oluyor

    Son dönemde satın aldığı şirketlerle adında söz ettiren Ülker, şimdi yeni bir sektöre daha giriyor.

    09 Ocak 2008 14:51
    Ülker'den dev adım 138899
    Ülker, Oba Çay ve Doğa'yı alarak çay sektöründe iddialı olmayı hedefliyor.

    Ülker'in bağlı olduğu Yıldız Holding'ten yapılan açıklamada, holding bünyesine iki yeni marka daha katıldığı ifade edilerek, “Oba Çay ve Doğa markalarının yollarını Yıldız Holdingle birleştirdiği” belirtildi.

    Açıklamada, şunlar kaydedildi:

    "Yıldız Holding, 2008 stratejileri çerçevesinde kendi pazarında yenilikçi, girişimci, öncü ve büyüme potansiyeli olan, pazar payı küçük ama marka gücü yüksek şirketlerle büyümeye devam edecek. Bu kapsamda çay kategorisinde iki yeni firmayla görüşmeler devam ediyor. Söz konusu iki şirket ağırlıklı olarak Yıldız Holding sahipliğine geçecektir."

    Satınalmanın tamamlanmasının ardından, Oba Çay adına Metehan Berktaş ve Doğa adına da Feryal Menemenli görevlerini devam ettirecekler. Her iki markanın da Ülker'in pazarlama ve dağıtım gücünden faydalanarak büyümeleri ve markalarını geliştirmeleri hedefleniyor.

    SATIN ALMALAR DEVAM EDECEK

    Doğa markasının henüz küçük bir pazar payına hitap etmesine rağmen, fonksiyonel gıda pazarında farklılık yaratan bir ürün gamına sahip olduğuna işaret edilen açıklamada, bünyesinde çayın yanı sıra kahvaltılık tarım ürünleri, doğal reçeller, marmelatlar ve şerbetler gibi ürün çeşitlerini de barındırdığı kaydedildi.

    Oba Çay ise 19 yıldır çay sektöründe yer alıyor, Türk çayı ile ilgili yeni makine ve yatırımlarıyla biliniyor.

    Açıklamada, Yıldız Holding'in 2008 yılında kendi iş odağı çerçevesindeki fırsatları değerlendirmeye devam edeceğine de dikkat çekildi.

    GODİVA VE UNO EKMEK

    Ülker, geçtiğimiz yılın son günlerinde dünya çikolata devi Godiva'yı 850 milyon dolara satın alarak tüm dikkatleri üzerinde toplamıştı. İki gün önce de Türkiye ekmek pazarının lider şirketi olan Uno markası ile bilinen Unmaş A.Ş.'nin yüzde 50'sini 37.5 milyon dolara satın aldı.

    http://www.haber3.com/haber.php?haber_id=324542
    avatar
    karalama
    Normal kullanici


    Mesaj Sayısı : 8
    Kayıt tarihi : 19/12/07

    Ülker'den dev adım Empty Ülker cipse doyuracak !

    Mesaj tarafından karalama Salı 15 Ocak - 4:07

    Ülker cipse doyuracak !

    Godiva’yı alarak büyük ilgi çeken Ülker Grubu şimdi de cips işine girdi.

    14 Ocak 2008 11:35
    Ülker'den dev adım 140150
    Dünyanın en büyük çikolata üreticisi Godiva'yı 850 milyon dolar verip satın alan Ülker bir yandan da kendi markalarıyla piyasaya yeni alanlarda yeni ürünler çıkarmaya devam ediyor. Son olarak patates cipsi üretmeye başlayan gıda devi, ürünlerini sessiz sedasız market zincirlerinde tüketicilerin beğenisine sundu. 'Cipsedoy' markalı ürünler Ankara'da Esenboğa Havalimanı yolundaki tesislerde üretiliyor. Şu anda sade, baharatlı, peynirli ve acılı olmak üzere dört çeşit imal edilen cipsler için dağıtım kanalları oluşturuluyor. Şirket, dağıtım kanalları oluşturduktan sonra ürününü tüm Türkiye'ye tanıtacak. Ülker ailesi, aslında cips konusuna yabancı değil. 1986 yılında Ülker Topluluğu'na bağlı şirketlerden Uzay Gıda ilk yerli cips üretimine başlamıştı. Bu şirket daha sonra Sabri Ülker'in ağabeyi Asım Ülker'in çocukları Selçuk ve Ömer Faruk Berksan'ların aileden ayrılarak kurduğu Kar Şirketler Topluluğu bünyesine geçti. Daha sonra da 'cips ve çerez' çeşitlerinin tamamını endüstriyel anlamda üreten ilk Türk şirketi oldu. 1988'de dünyanın en büyük cips ve çerez üreticisi olan Pepsi Co. Grubu'ndan Frito Lay ile eşit hisseli ortak üretim anlaşması yapıldı. Bu aynı zamanda Türkiye'nin ilk ortak üretim anlaşmalarından biriydi. 5 yılda şirketin başarılı olması sebebiyle 1993'te Pepsi Co.'nun isteği üzerine Uzay Gıda hisselerin tamamı Frito Lay'e satıldı.

    Türkiye'de cips pazarının büyüklüğü 500 milyon doları geçiyor. Ancak 2003 yılında bu rakam 175 milyon dolar civarındaydı. Satışların yüzde 40'tan fazlası patates cipsi. İkinci sırada ise mısır cipsi yer alıyor. Çocuklara yönelik cipslerin pazar payının yüzde 20 civarında olduğu tahmin ediliyor. Türkiye'de üretilen 5,3 milyon tonluk patatesin sanayide kullanılan 130 bin tonluk kısmının yüzde 70'i cips için tüketiliyor. Ülkede kişi başına cips tüketiminin 1 kilogram civarında olduğu tahmin ediliyor. Bu rakam Amerika'da 9, Avrupa ülkelerinde 5 kilo civarında. Kraft, Frito Lay ve P&G halen cips pazarının en önemli oyuncuları. Yeni dönemde bu pazarda yeni oyuncular da yer almaya hazırlanıyor. Çikolata pazarından pay kapmaya çalışan Konya Şeker, Beyşehir'de 2009 yılında 6 bin ton patates ve 3 bin ton mısır cipsi kapasitesine sahip bir fabrika kurmaya çalışıyor. Toz içecek konusunda Ülker ve Nescafe gibi devlerle Nazo markasıyla rekabet eden Nazlı Gıda, Dabi Dabi adıyla çocuklara yönelik cips üretiyor. Nazlı Gıda'nın hedefi iki yıl içinde yüzde 10'luk pazar payına ulaşmak.

    UNO'NUN YARISINI SATIN ALDI

    Ülker, 2007'nin son günlerinde dünya çikolata devi Godiva'yı 850 milyon dolara satın alarak kamuoyunun dikkatlerini üzerinde toplamıştı. Bu satın almanın üzerinden çok zaman geçmeden endüstriyel ekmeğin öncü markası Uno'nun yüzde 50'sini 37,5 milyon dolara satın aldı. Kasım 2005'te Kopuz Şirketleri'ne ait Tadım Çay'ın yarısını alarak Natura, Halk Çay ve Bizden Biri markalarıyla çay işinde faaliyet gösteren Ülker Topluluğunun, bu firmadan çıkma kararı aldığı gazetelere yansımıştı. Bu haberden bir gün sonra da gıda devinin Doğa ve Oba Çay'la satın alma görüşmeleri yaptığı duyuruldu.

    Zaman

    http://www.haber3.com/haber.php?haber_id=326363
    avatar
    servistanbul
    Normal kullanici


    Mesaj Sayısı : 15
    Kayıt tarihi : 15/12/07

    Ülker'den dev adım Empty Ülker, dünya markası oluyor !

    Mesaj tarafından servistanbul Çarş. 15 Ekim - 18:31

    Ülker, dünya markası oluyor !

    Dünya çikolata devi Godiva’yı alan Ülker grubu, “globalleşiyor” !

    23 Aralık 2007 13:01
    Yaklaşık 250 marka ve 1500 çeşit ürüne sahip olan Ülker Grubu, dünya çikolata devi Godiva'yı satın alarak global bir şirket haline gelirken, şirkete yakın kaynaklar, bu çapta bir satın almanın ardından önümüzdeki dönemde grupta global donanım ve tecrübeye sahip yabancı yönetici istihdamının gündeme geleceğini söyledi. Ülker grubunda, özellikle marka yönetimi operasyonlarında global stratejiler devreye sokulacak.

    GODİVA'DA 'TÜRK LOKUMU'

    Godiva'nın satın alınmasıyla birlikte 'Türk lokumu' gibi yerel bir lezzetin de Godiva shop raflarında yer alabileceği, böylece bazı yerel ürünlere de uluslararası marka olma yolunun açılacağı belirtiliyor. Ülker, Godiva shopların genel konseptinde herhangi bir değişiklik yapmayacak. Sektörde, Ülker'in özel yerel lezzetler konusunu ise mutlaka değerlendireceği ifade ediliyor.

    OPERASYON SÜREBİLİR

    Ülker, Golden markasını alarak çikolata segmentinde odaklanma stratejisinin ilk adımını atmıştı. Godiva operasyonu ile bu odaklanma global bir markayla taçlandırılmış oldu. Ancak gıda sektöründe büyüme operasyonunun Godiva'nın satın alınmasıyla sınırlı kalmayacağı, global satın almalara devam edileceği konuşuluyor. Gruba yakın kaynaklar Ülker'in Avrupa'da başka markalarla da bazı temaslarda bulunabileceğine dikkat çekiyor.

    5 BİN YABANCI ÇALIŞAN

    Ülker'in geçen temmuz ayında Boydak ailesiyle eşit ortak olduğu Türkiye Finans'taki yüzde 60 hisseyi 1 milyar 80 milyon dolara satarak, 540 milyon dolar nakit akışı sağlaması da grubun ana işlerde yoğunlaşma, büyüme stratejisinin bir parçası olarak görülüyor. 7.5 milyar dolarlık ciroya ulaşan Ülker grubunda 25 bin 500 kişi çalışıyor. Godiva'nın satın alınmasıyla grupta istihdam edilen personele yaklaşık 5 bin yabancı çalışan katılmış oldu.

    ABD'LİLER ÇİKOLATAYA 16 MİLYAR DOLAR HARCIYOR

    Grup bu satın almayla birlikte var olan pazarlar yanısıra özellikle çikolataya yılda 16 milyar dolar harcayan ABD ve Pasifik ülkelerinde de güçlenecek. Şu ana kadar global bir organizasyon haline gelmek için önce bölgesel çapta bir şirket olma stratejisini uygulayan Ülker, daha çok Türki cumhuriyetler ve körfez ülkelerinde güçlüydü. Şimdi diğer büyük pazarlara da açılım sağlanacak. Godiva'nın sadece New York, ABD ve Tokyo da 450 özel butiği bulunuyor. Ülker, bir dünya markasını satın alarak portföyünü lüks ürün kategorisine taşırken bir yandan da geçtiğimiz günlerde kurduğu Pasifik şirketiyle geleneksel dağıtım kanallarını modern satış yöntemleriyle güçlendiriyor.

    Milliyet

      Forum Saati Ptsi 20 Mayıs - 2:21