Türkiye'nin en beğenilen şirketleri
2007 yılında Türkiye'nin en beğenilen şirketleri belli oldu.
07 Aralık 2007 14:10
Finans dünyasının nabzını tutan Capital Dergisi 2007 yılında Türkiye'nin en beğenilen şirketleri anketinin sonuçlarını açıkladı.
1.337 yöneticinin rakip şirketleri hakkında özgürce görüş bildirdiği araştırma, Türkiye’nin ciro ve büyüme rakamlarıyla göz dolduran şirketlerinin, “itibar” karnesini de gözler önüne seriyor, üst düzey yöneticilerin en beğendikleri şirketleri ortaya koyuyor.
İşte Türkiye'nin en beğenilen şirketleri
1. Turkcell
2. Koç Holding
3. Arçelik
4. Vestel
5. Garanti Bankası
6. Sabancı Holding
7. Eczacıbaşı Holding
8. Coca-Cola / Ülker
9. Procter&Gamble
10. Unilever
11. Doğuş Holding
12. Microsoft
13. Zorlu Holding
14. Akbank
15. Toyota
16. Borusan Holding
17. İş Bankası
18. BSH / Efes Pilsen
19. Pfizer
20. Siemens / Vodafone
Şampiyonlar Nasıl Belirleniyor?
“Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri Araştırması”nın belkemiğini oluşturan, anket formunu incelemek isteyenler, www.capital-best.com adresini ziyaret edebilir. Anketin içeriğini oluşturan en temel sorular ve analiz yöntemleri ise şöyle sıralanıyor:
* İlk soru, katılımcıların çalıştıkları şirketin hangi sektörde olduğunu saptamaya yönelik.
* İkinci soruda ise anketi yanıtlayan yöneticilerden, “bir şirketi beğenilebilir kılan” 19 kriterin önem derecesini 1’den 10’a kadar uzanan bir skalada puanlamaları isteniyor.
* Üçüncü soru, araştırmanın en temel iki sorusundan biri: “Türkiye’nin en beğendiğiniz şirketi hangisi?” Ankete katılan yöneticilerden bu soruyu yanıtlarken, tüm sektör ve şirketleri düşünerek cevap vermeleri isteniyor. Ayrıca katılımcılar bu soruya yanıt olarak kendi şirketlerinin adını veremiyor.
* Bu soruya verilen yanıt, yani oy sayısına göre Türkiye’nin en beğenilen ilk 20 şirketi belirleniyor.
* Dördüncü soruda ise katılımcılardan en beğendikleri şirketi 19 kriter bazında 1’den 10’a kadar uzanan bir skalada değerlendirmeleri isteniyor. Burada katılımcılar, beğeni sebeplerini kendi cümleleriyle açıklıyor.
* Beş numaralı soruda ise yöneticilere kendi sektörlerinde beğendikleri ilk 3 firmanın hangileri olduğu ve bu firmaları beğenme nedenleri soruluyor. Katılımcılar bu soruyu cevaplarken de kural olarak kendi şirketlerinin adını veremiyor. Bu soruya verilen yanıtlar doğrultusunda da sektörlerin beğeni şampiyonları belirleniyor.
Yanıtlayanların Profili
“Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasına katılan yönetici profili de geçtiğimiz yıllarla benzerlik içeriyor. Araştırmaya katılan üst düzey yönetici oranı bu yıl yüzde 22,3 olarak gerçekleşti. Üst düzey yöneticilerin açılımına baktığımızda ise yüzde 9,3’ünün genel müdür, yüzde 6,4’ünün genel müdür yardımcısı, yüzde 2,8’inin yönetim kurulu üyesi, yüzde 2,4’ünün başkan ve başkan yardımcısı, yüzde 1,4’ünün ise ortak ve sahip pozisyonundaki üst düzey yetkililerden oluştukları görülüyor.
Anketi yanıtlayan üst düzey profesyonellerin oranı ise yine oldukça yüksek. Araştırmaya katılan müdür oranı yüzde 62,6 düzeyinde. Bu müdürlerin profiline baktığımızda ise, yüzde 11,8’inin finans, muhasebe, yüzde 9,2’sinin insan kaynakları, yüzde 8,5’inin pazarlama, yüzde 8,1’inin satış, yüzde 3’ünün üretim, yüzde 2,9’unun planlama müdürü olduğu göze çarpıyor. Yüzde 62,6’yı tamamlayan kalan kesim ise idari işler müdürü, satınalma müdürü, IT müdürü, kalite ve teknik müdür, lojistik müdürü ve eşdeğer konumlarda görev yapan yöneticilerden oluşuyor.
Araştırmaya katılan bin 337 orta ve üst düzey yöneticinin yüzde 70,4’ü erkek, yüzde 29,6’sı ise kadınlardan oluşuyor. Yüzde 29’u 35-39 yaş, yüzde 21’i 40-44 yaş, yüzde 18’i 30-34 yaş, yüzde 12’si ise 45-49 yaş aralığında.
Capital Dergisi
Şeyma Öncel BAYIKSEL
http://www.haber3.com/haber.php?haber_id=311977
2007 yılında Türkiye'nin en beğenilen şirketleri belli oldu.
07 Aralık 2007 14:10
Finans dünyasının nabzını tutan Capital Dergisi 2007 yılında Türkiye'nin en beğenilen şirketleri anketinin sonuçlarını açıkladı.
1.337 yöneticinin rakip şirketleri hakkında özgürce görüş bildirdiği araştırma, Türkiye’nin ciro ve büyüme rakamlarıyla göz dolduran şirketlerinin, “itibar” karnesini de gözler önüne seriyor, üst düzey yöneticilerin en beğendikleri şirketleri ortaya koyuyor.
İşte Türkiye'nin en beğenilen şirketleri
1. Turkcell
2. Koç Holding
3. Arçelik
4. Vestel
5. Garanti Bankası
6. Sabancı Holding
7. Eczacıbaşı Holding
8. Coca-Cola / Ülker
9. Procter&Gamble
10. Unilever
11. Doğuş Holding
12. Microsoft
13. Zorlu Holding
14. Akbank
15. Toyota
16. Borusan Holding
17. İş Bankası
18. BSH / Efes Pilsen
19. Pfizer
20. Siemens / Vodafone
Şampiyonlar Nasıl Belirleniyor?
“Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri Araştırması”nın belkemiğini oluşturan, anket formunu incelemek isteyenler, www.capital-best.com adresini ziyaret edebilir. Anketin içeriğini oluşturan en temel sorular ve analiz yöntemleri ise şöyle sıralanıyor:
* İlk soru, katılımcıların çalıştıkları şirketin hangi sektörde olduğunu saptamaya yönelik.
* İkinci soruda ise anketi yanıtlayan yöneticilerden, “bir şirketi beğenilebilir kılan” 19 kriterin önem derecesini 1’den 10’a kadar uzanan bir skalada puanlamaları isteniyor.
* Üçüncü soru, araştırmanın en temel iki sorusundan biri: “Türkiye’nin en beğendiğiniz şirketi hangisi?” Ankete katılan yöneticilerden bu soruyu yanıtlarken, tüm sektör ve şirketleri düşünerek cevap vermeleri isteniyor. Ayrıca katılımcılar bu soruya yanıt olarak kendi şirketlerinin adını veremiyor.
* Bu soruya verilen yanıt, yani oy sayısına göre Türkiye’nin en beğenilen ilk 20 şirketi belirleniyor.
* Dördüncü soruda ise katılımcılardan en beğendikleri şirketi 19 kriter bazında 1’den 10’a kadar uzanan bir skalada değerlendirmeleri isteniyor. Burada katılımcılar, beğeni sebeplerini kendi cümleleriyle açıklıyor.
* Beş numaralı soruda ise yöneticilere kendi sektörlerinde beğendikleri ilk 3 firmanın hangileri olduğu ve bu firmaları beğenme nedenleri soruluyor. Katılımcılar bu soruyu cevaplarken de kural olarak kendi şirketlerinin adını veremiyor. Bu soruya verilen yanıtlar doğrultusunda da sektörlerin beğeni şampiyonları belirleniyor.
Yanıtlayanların Profili
“Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasına katılan yönetici profili de geçtiğimiz yıllarla benzerlik içeriyor. Araştırmaya katılan üst düzey yönetici oranı bu yıl yüzde 22,3 olarak gerçekleşti. Üst düzey yöneticilerin açılımına baktığımızda ise yüzde 9,3’ünün genel müdür, yüzde 6,4’ünün genel müdür yardımcısı, yüzde 2,8’inin yönetim kurulu üyesi, yüzde 2,4’ünün başkan ve başkan yardımcısı, yüzde 1,4’ünün ise ortak ve sahip pozisyonundaki üst düzey yetkililerden oluştukları görülüyor.
Anketi yanıtlayan üst düzey profesyonellerin oranı ise yine oldukça yüksek. Araştırmaya katılan müdür oranı yüzde 62,6 düzeyinde. Bu müdürlerin profiline baktığımızda ise, yüzde 11,8’inin finans, muhasebe, yüzde 9,2’sinin insan kaynakları, yüzde 8,5’inin pazarlama, yüzde 8,1’inin satış, yüzde 3’ünün üretim, yüzde 2,9’unun planlama müdürü olduğu göze çarpıyor. Yüzde 62,6’yı tamamlayan kalan kesim ise idari işler müdürü, satınalma müdürü, IT müdürü, kalite ve teknik müdür, lojistik müdürü ve eşdeğer konumlarda görev yapan yöneticilerden oluşuyor.
Araştırmaya katılan bin 337 orta ve üst düzey yöneticinin yüzde 70,4’ü erkek, yüzde 29,6’sı ise kadınlardan oluşuyor. Yüzde 29’u 35-39 yaş, yüzde 21’i 40-44 yaş, yüzde 18’i 30-34 yaş, yüzde 12’si ise 45-49 yaş aralığında.
Capital Dergisi
Şeyma Öncel BAYIKSEL
http://www.haber3.com/haber.php?haber_id=311977